Az Amidar egy 1982-ben, a Konami által fejlesztett, labirintus alapú videojáték, amelyet számos klasszikus inspirált, így például a Pac-Man és a Kicks. A játékos különféle karaktereket – például gorillát vagy festőhengert – irányíthat, miközben ellenségeket kerülget egy rácsszerkezeten.
A japán Gaken 1983-ban elkészítette az Amidar asztali változatát, amely különleges flip-top tokkal és nagyított VFD kijelzővel hozta el a játéktermi hangulatot az otthonokba. Ez az eszköz többek között Nagy-Britanniába is eljutott a CGL közvetítésével, míg más ikonikus arcade címek is megjelentek hasonló formátumban.
Érdekesség, hogy az irányítókar tetejére eredetileg egy fekete kupak tartozott, de házi megoldásokkal is helyettesíthető. A berendezés négy C típusú elemmel működik, de tápegységgel is használható. Játék közben a játékos néha malacot, néha más karaktert irányít, a cél pedig, hogy minél több blokkot kiépítsen, miközben az ellenségek elől kitér.
Mindkét fő játékmódban – legyen szó pontgyűjtésről vagy láncolt nyomok rajzolásáról – taktikus lépések és jó időzítés szükségesek. Az egyes pályák között bónusz kihívások is várják a játékosokat, amelyek extra pontszerzési lehetőséget kínálnak. A videóban szó esik a vezérlő funkcióiról és arról is, miként lehet a nehézségi szinteket és hanghatásokat szabályozni.
További különlegesség, hogy az Amidar mellett két másik, hasonló kialakítású asztali játék (Jungler, Digdug) is bemutatásra kerül, amelyek sajátos színvilággal és limitált elérhetőséggel bírtak.