Izgalmas, esős szombati napon zajlik Bécsben a világ első villamosvezető-világbajnoksága, amelyen 25 ország 26 városának csapatai mérik össze tudásukat. Az esemény korábban csak Európára szorítkozott, de idén már a földrészen kívülről is érkeztek résztvevők, például Ausztrália és Marokkó képviseletében.
A csapatok egy férfi és egy női vezetőből állnak, akik nyolc, egyre nehezebb feladatban bizonyítják ügyességüket és precizitásukat. A kihívások között szerepel például a víztál-ügyességi próba, amikor a legkevesebb víz kilöttyintésével kell megállítani és újraindítani a villamost, valamint a titkosított gyorsítási teszt, amelyben el kell találni a pontos sebességet fedett műszerfallal.
A résztvevők olyan egyedi feladatokkal is szembesülnek, mint a villamosos bowling, ahol a vezetési és fékezési pontosság kulcsfontosságú, illetve a tolatási kihívás, amelyben a vezető csak csapattársa sípjeleire hagyatkozhat. További különlegesség a kétirányú járműváltás és az oldalirányú távolságfelmérés, valamint a híres ‘tram curling’ feladat, amelyet tempóban teljesített ráadáspróba követ.
Az esemény során olyan kérdések merülnek fel, mint hogy mennyire számít az otthoni villamosvezetési tapasztalat egy bécsi pályán, vagy hogyan adaptálódnak a súlyban, kezelőszervekben igencsak eltérő járművekhez például az ausztrálok vagy a németek. A rangsor állandóan változik, izgalmas szakaszok és drámai újrakezdések követik egymást. De vajon ki lesz a világ első hivatalos villamosvezető-bajnoka?