Kezdetben a játékos pozitív benyomásokat szerez a Bloodlines 2 játékkal kapcsolatban: a mozgás és a fizika élvezetes, a harcok pedig megfelelően dinamikusnak tűnnek, a városi környezetben való parkour pedig szórakoztató lehetőségeket kínál.
Azonban a játékidő növekedésével gyorsan érzékelhetővé válnak a felszínes játékrendszerek és a tartalmi hiányosságok. Felmerül a kérdés, vajon miért olyan üres a nyílt világ, és milyen okokból hiányoznak szinte teljesen az RPG elemek, amelyeket a sorozat első része ismertté tett.
A videó középpontjában az áll, hogy mennyire hiányoznak az olyan megszokott funkciók, mint a karakterkészítés, a statisztikák, a párbeszéd-alapú választások, a tárgyrendszer vagy a küldetésnapló. A világ interaktivitása rendkívül gyenge; a legtöbb épület csak díszlet, az NPC-k pedig alig töltenek be szerepet.
A készítők döntéseiről érdekes részletek derülnek ki, mint például az eltávolított játékrendszerekről, és hogy miben tér el radikálisan a második rész az első résztől és más szerepjátékoktól. A játék humorforrásként több kultikussá vált vámpíros sorozatra és filmre is utal, miközben komolyan hiányoznak belőle a közönség által várt mélyebb rétegek.
A látottakból felmerül a kérdés: vajon lehet-e élvezetes egy szerepjáték, ha megfosztják minden komplex játékelemtől, és elegendő-e az akció és parkour önmagában ahhoz, hogy végig lekösse a játékost?