Első pillantásra a Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 szoros kapcsolatban áll az eredeti játékkal, ám a bemutatott élmények alapján ez a kötődés nem egyértelmű minden szinten. A fejlesztési folyamat során számos akadállyal szembesültek, most viszont végre elérhetővé vált a várva várt folytatás.
Az első órák során a játék világának atmoszférája kiemelkedő, a karakterek érdekesek, és a történet is tartogat izgalmakat, de a szerepjátékos elemek szűkössége több kérdést is felvet. Az egyedi karakteralkotás lehetőségeit erősen korlátozták, a klánválasztás pedig leginkább harci adottságokra korlátozódik, és a történet során a játékos döntései csupán korlátozottan befolyásolják az eseményeket.
A főszereplő, Fire – egy ősi és erős vámpír, aki hosszú alvás után ébred – egy titokzatos hanggal, Fabiennel osztja meg a fejében zajló gondolatokat. Külön figyelmet érdemel a város, Seattle, amely remek hátteret nyújt az eseményekhez, valamint a különféle klánképességek, amelyek azonban – a jelek szerint – kevéssé teszik változatossá a játékmenetet.
Bár a technikai oldal meglepően stabilnak tűnik, a tényleges játékmenet főleg akció-orientált, a felfedezés és szerepjáték mélységei háttérbe szorulnak. Külön izgalmas kérdés, hogy a későbbiekben vajon a klánok befolyásolják-e a történet alakulását, és vajon a mellékküldetések mélyebb lehetőségeket rejtenek-e magukban.










