A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

„Vásárolj most, fizess később”: Üzleti lehetőségek és kihívások a BNPL piacon

A "vásárolj most, fizess később" szolgáltatások növekvő piaca új üzleti lehetőségeket és kockázatokat rejt a pénzügyi befektetők és technológiai cégek számára.

A pénzügyi technológia szakértője, Dan Dolv, az egyre népszerűbb „vásárolj most, fizess később” megoldások (BNPL) piacáról beszél, annak növekedéséről és jelenlegi méretéről. Felmerül a kérdés, hogy valójában kik a fő felhasználói ezeknek a szolgáltatásoknak, és valóban igaz-e, hogy főként a kevésbé tehetős vagy banki szolgáltatásokkal nem rendelkező fiatalabb korosztályt célozzák meg.

Az interjú során megvizsgálják, hogyan reagálhat a BNPL szektor, ha az általános gazdasági helyzet romlani kezdene. Szóba kerül, hogy ezek a szolgáltatások akár a válság idején is segíthetik a kereskedőket abban, hogy növeljék értékesítésüket, miközben érdekes módon nem a kártyatársaságokat, hanem inkább a hagyományos bankokat érinti hátrányosan a BNPL kiszorító hatása.

Kiemelt téma a legígéretesebb BNPL részvények között az Affirm és a PayPal helyzete, valamint az, hogy ezek melyik területen kínálnak újító megoldásokat versenytársaikhoz képest. Arra is kitérnek, hogyan illeszkedik mindez a nagyobb pénzügyi és e-kereskedelmi folyamatokba, és milyen katalizátorok mozdíthatják előre az ilyen típusú részvényeket.

Érdekességként jelenik meg a stabilcoin piac egyik szereplőjének, a Circle-nek az elemzése is, ahol összevetik a fő kockázatokat és a várható pénzügyi mutatókat, különösen a kamatkörnyezet és a versenypiac dinamikáinak tükrében.