Az Anno 117: Pax Romana egy stratégiai városépítő játék, amelyben a játékosok a Római Birodalom provinciáiban alapítanak településeket, és bővítik befolyásukat. Az indulás egy sziget partján történik, egyszerű fakitermeléssel és erőforrások összegyűjtésével, ahol a fa kitermelésének hatékonysága a térbeli elhelyezkedéstől is függ.
A várostervezés során lakóházakat kell építeni különböző igények – például élelmiszer-ellátás, öltözködési szükségletek és közszolgáltatások – kielégítésére. Az infrastruktúra kialakításánál egyensúlyt kell teremteni a szétszórt, barátságos falusi elrendezés és a játék által preferált, sűrűbb, funkcionális fejlődés között. A hangulatos terek, parkosítás és díszítő elemek is kiemelt szerepet kapnak a lakók boldogsága érdekében.
A játékos nemcsak városgazdaként vesz részt, hanem aktív kapcsolatot is létesít az ott élőkkel; például felszabadított rabszolgával találkozva döntéseket kell hozni. A lakók igényei idővel növekednek és differenciálódnak, ami újabb épületek és termelési láncok kiépítését követeli meg. Az egyensúly keresése a város terjeszkedése, a boldogság menedzselése és a gazdaság fejlesztése között folyamatos kihívást jelent.
Az érdekes kérdések és felvetések közé tartozik: miként lehet hatékonyan megszervezni a települések bővítését, hogyan befolyásolja a dizájn és a funkcionalitás a lakók elégedettségét, vagy milyen stratégiai döntéseken múlik a társadalom fejlődése a római világban. A játék egyedi hangulatot teremt, és számos lehetőséget kínál a városfejlesztési stratégiák kipróbálására.










