Seattle hóviharban, karácsonykor: egy idős vámpír emlékek nélkül ébred fel, és egy különös hang motoszkál a fejében. Fel kell fedeznie az ismeretlen vámpíralvilág szabályait, miközben egy új vámpírherceg vezeti a várost, és rejtélyes hatalmi játszmák zajlanak a háttérben.
Az epizód kiemeli, hogy ez a folytatás szakít az előző rész bonyolult RPG mechanikáival, és sokkal könnyedebb, akcióközpontú élményt kínál. Ez meglepheti, sőt, kiábrándíthatja a régóta váró rajongókat, mégis akadnak egyedi és különleges pillanatok, amelyeket csak ez a világ adhat meg.
Megismerjük a klánválasztás moduláris rendszerét, ahol nemcsak a választott klán, hanem a begyűjtött vértípusok és erőforrások is formálják a képességeinket. Az erős, látványos közelharc, a sötét, neonfényes város és a „masquerade” szabály kockázatai izgalmas kérdéseket vetnek fel: mikor, és mennyire éri meg felvállalni szuperképességeinket?
A város bejárható térképe és a karakterközpontú párbeszédek révén fokról fokra tárul fel a World of Darkness univerzum gazdag világa – még azok számára is, akik eddig nem ismerték. Ugyanakkor felszínre kerülnek a küldetéstervezés, a mesterséges intelligencia, a technikai megoldások és a játékmenet egyenetlenségei, melyek folyamatos feszültségben tartják a nézőt: vajon sikerül-e felülkerekedniük a problémákon, hogy a hangulat erősségei érvényesülhessenek?