Képzeld el a harmincas évek Chicagóját, ahol két ikertestvér – mindkettőt Michael B. Jordan alakítja – pénzt, befolyást, majd saját szórakozóhelyet szerez, miközben a város alvilági közege és élénk zenei élete körülöttük forrong.
A történet fokozatosan bonyolódik: először a karakterek világát és egymás közötti dinamikáját ismerjük meg, valamint betekintést nyerünk a jazz és blues által átszőtt közegbe. Egy sztárokkal teli szereposztás erősíti a filmet – Michael B. Jordan kettős szerepe mellett megjelenik Haley Steinfeld, Delroy Lindo és a meglepetésként ható újonc, Miles Ken is, aki szokatlan mélységet ad a történet szívének.
Nemsokára azonban sötétebb vizekre evez a film. Felbukkan a vámpírok jelenléte, ám nem hirtelen vérfürdővel, hanem lassan kibontakozó feszültséggel, mely során a nézők már összerakják a képet, miközben a szereplők még maguk sem értik, mivel néznek szembe.
A film különlegessége, hogy nemcsak a klasszikus vámpírtörténet elemeiből építkezik, de komolyabb társadalmi kérdéseket – allegóriákat a rasszizmusról, kulturális átvételről és a blues zenén keresztül kifejezett identitásról – is megpendít. Ezek a témák a vámpír-mítosz eszközeivel duplán rétegződnek a cselekménybe.
Az alkotás továbbá reflektál arra, hogy a spirituális kérdésekben már nem a klasszikus pap, hanem a voodoo asszony az új spirituális vezető, miközben a film feszesen adagolja a feszültséget, és újszerű energiát visz a sokat látott vámpír műfajba.