Az elemzés bemutatja, hogyan vált a Vampire: The Masquerade – Bloodlines igazi kultuszjátékká. A 2004-es megjelenést követően a program sok technikai hibával küszködött, amelyek jelentősen rontották a kezdeti fogadtatását, és közvetetten a Troika Games stúdiójának bezárásához vezettek. Ugyanakkor egy elkötelezett játékosközösség az évek során számos nem hivatalos javítással és moddal tartotta életben a játékot, így a Bloodlines második esélyt kapott, és ma már klasszikusnak számít a szerepjátékok között.
Az összefoglaló rávilágít a különböző vámpírklánok egyedi tulajdonságaira, a játékban elérhető képességekre és a döntések súlyára. Kiemeli, hogy a társadalmi interakciók, karakterek, morális választások és a párbeszéd-alapú megoldások a Bloodlines legnagyobb erősségei közé tartoznak. Szó esik arról is, hogy a történet során választásaink miként befolyásolják az események alakulását, és hogyan válik a játék egyes részeiben a harc hangsúlyosabbá, miközben a klasszikus szerepjáték-elemek háttérbe szorulnak.
A retrospektív a játék világának, városrészeinek és különleges mellékküldetéseinek részleteibe is betekintést enged. Érdekességként felvetődik, hogy a cselekmény szálai hogyan alakulhatnak, attól függően, hogy melyik frakcióval működünk együtt, és mely utakat választjuk játék közben. Továbbá kitér a technikai oldalra is, például hogy miként lehet a javított verziót különböző platformokon futtatni, valamint a harcrendszer problémáira.
Végül olyan kérdések merülnek fel, hogy miképp tudott a Bloodlines máig ekkora kultuszt építeni magának, mitől működik kivételesen jól a karakterek és párbeszédek szintjén, illetve mennyiben árnyalják a „tökéletesség” képét a játék hibái és a fejlesztés korlátai. Mindezek mellett a videó felvezeti azokat az elvárásokat, amelyek a hamarosan érkező folytatást övezik, a klasszikushoz mérten.