Az új, világszinten bevezetett vámok jelentős gazdasági hatásokat váltottak ki. Szakértők elemzik, hogyan reagálnak a piacok, és milyen hatással vannak az árakra, a növekedésre, valamint a munkanélküliség alakulására. Válaszra vár a kérdés, hogy a piaci szereplők képesek lesznek-e elviselni az extra terheket, vagy áthárítják azokat a fogyasztókra.
Az egyes ágazatok, mint a ruhaipar, az élelmiszeripar és az autógyártók különféle stratégiákat alkalmaznak a többletköltségek kezelésére. A beszámolók szerint olyan nagy márkák, mint a Nike, az Adidas, a Walmart, a Ford és a Toyota, jelentős veszteségekre számítanak, melyeket várhatóan részben magasabb árakkal próbálnak ellensúlyozni.
Kiemelt téma, hogy az amerikai autóipari vállalatok mennyire tudnak profitálni a protekcionista intézkedésekből, vagy épp ellenkezőleg, az ellátólánc változások további nehézségeket okoznak számukra. Az is kiderül, hogy a gazdasági döntések hátterében milyen politikai megfontolások állnak, és ezek miként befolyásolják a helyi közösségeket, például Michigan államban.
Továbbá, napirenden van a politikai harc a választókörzetek átrajzolásával kapcsolatban, amely megmutatja, hogy országos szinten miként fonódik össze a gazdaságpolitika és a pártpolitika. Ezek a kérdések mind hozzájárulnak a jelenlegi helyzet összetettségéhez.