Az Egyesült Államokban meghirdetett új vámok és kereskedelmi intézkedések jelentős változásokat idézhetnek elő az autópiacon, a lakásépítésben és a mindennapokban felhasznált alapanyagok, például az alumínium és a fa árának alakulásában.
Az autóipart érintő 25%-os vám különösen súlyos hatással lehet azokra a modellekre, amelyeket nem helyben gyártanak. Az olyan népszerű autómárkák, mint a Chevrolet, a Nissan vagy a Honda egyes modelljei jelentősen drágulhatnak, sőt, egyes verziók akár el is tűnhetnek a kínálatból. Ez komoly kihívások elé állítja a vásárlókat és a gyártókat egyaránt, főleg akkor, ha a gyártást át kell helyezni az Egyesült Államokba, ami évekig is eltarthat, és óriási befektetést igényel.
A lakóingatlan-építés területén is aggodalmak merülnek fel, hiszen a fa, az alumínium és más építőanyagok vámterhei akár 22 000 dollárral is növelhetik egy új lakás költségeit. Ez a lakásárak további emelkedését eredményezheti, miközben már most is sokan vannak, akik számára elérhetetlen az otthonvásárlás.
Az alumínium kulcsfontosságú szerepet tölt be az amerikai gazdaságban: nemcsak az italos dobozok többsége, hanem a repülőgépalkatrészek, energiahálózatok vezetői és katonai célokra is fontos alapanyag. A vámok bevezetése kapcsán számos kérdés merül fel: lehet-e növelni a hazai termelést, mik a legnagyobb akadályai ennek, és kik húzzák a rövidebbet a szakpolitikai döntések miatt?
Felszínre kerülnek olyan összetett összefüggések, mint a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok, a termelési költségek, a munkaerőhiány és a környezetvédelmi szabályozások hatása. Eközben olyan franchise-ok és vállalatok kerülnek előtérbe, mint a Coca-Cola, az Alcoa vagy nagy építőipari cégek, amelyek mind saját stratégiáik mentén próbálnak alkalmazkodni az új feltételekhez.