A Valour Mortis játék friss szemszögből közelíti meg a sokat látott Souls-like műfajt: első személyű nézetet alkalmaz, amit ritkán látni ilyen típusú akció-kalandjátékban. A fejlesztők kihívása abban rejlik, hogyan lehet a közelharcot, a találati dobozokat és az animációkat első személyben intuitívan megvalósítani, hiszen ezek a rendszerek hagyományosan harmadik személyű címeket jellemeznek.
Az alapsztori a napóleoni korszakba visz: Williamként, egy elesett, de rejtélyes módon feltámadt katona bőrébe bújhatunk. A történelmi miliő és a groteszk testhorror sajátos keveréke emeli ki a játékot a hasonló címek közül. Különösen érdekes, hogy a főhős fejében rendszeresen megszólal Napóleon hangja, aki sötét motivációkat sejtet.
A pályák elhagyatott csatamezőkön vezetik keresztül a játékost, ahol a világ kopár hangulata és a soulslike játékokból ismert kihívások ötvöződnek. Maga a harcrendszer egyszerre ismerős és új: tartalmaz parry (kivédés), dodge (kitérés) és posture (kitartás) mechanikákat, illetve lehetőség van speciális képességek, például tűzmágia használatára is. A szűk látómező, az első személyű perspektíva és a nagyobb ellenfelek kezelése mind-mind újfajta stratégiát kívánnak a játékostól.
Vajon lehetséges-e igazán kifinomult első személyű soulslike élményt nyújtani? Hogyan változtatja meg a perspektíva a klasszikus játékelemeket és az élmény intenzitását? Ezek a kérdések végigkísérik a demó bemutatását és rengeteg izgalmas potenciált villantanak fel.