A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

USB 4 v2: Új szintre emeli a hordozható gépek grafikai teljesítményét

Az USB 4 v2 jelentős teljesítménynövekedést hoz az eGPU-k világában, közelebb hozva az asztali szintű grafikát a hordozható gépekhez.

Az USB 4 v2 technológia jelentős előrelépést hoz a külső GPU-k (eGPU-k) teljesítményében, hiszen akár 80 Gbps adatátviteli sebességet is képes biztosítani. Ez nagy ugrás az előző, 40 Gbps sebességű USB 4 v1-hez képest.

Számos új Ryzen-alapú hordozható számítógép kerül a piacra ezzel a frissített csatlakozóval, így a felhasználók már nemcsak gyors adatátvitelben, hanem közel asztali szintű grafikai teljesítményben is reménykedhetnek eGPU használata mellett.

Külön figyelmet érdemel az a kísérlet, amelyben egy Minism MSS1 miniszámítógépet két USB4 v2 portján keresztül kapcsolják össze a Razer Core X Thunderbolt 5 dokkolóval és egy Nvidia RTX 5080 grafikus kártyával. Így vizsgálják a valós idejű játékteljesítményt különféle játékokban, szintetikus teszteken és ray tracing terhelés mellett. A videó összehasonlítja az USB 4 v1 és v2 közötti teljesítménykülönbséget is mindkét port esetében, kiemelve az ugrásszerű növekedést egyes játékoknál.

További témák között megjelenik, hogy milyen hatással van a csatlakozó típus a játékélményre – például egyes Sony-játékok hagyományosan nehezen futnak Thunderbolton vagy USB4-en, de a v2-es verzióval komoly fejlődés érzékelhető.

Felmerül a kérdés, vajon a jövőben mennyire válik általánossá ez a technológia a kéziszámítógépek és laptopok piacán, illetve hogyan változtatja meg a hordozható számítógépes játék lehetőségeit, amikor otthon, dokkolással teljes értékű grafikai teljesítményt érhetünk el.