A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 1 perc

Uniqlo: a divat világában hódító japán óriás sikertörténete

Az Uniqlo páratlan gyorsasággal vált meghatározó szereplővé a globális divatiparban, miközben egyszerre szólítja meg a trendkövetőket és a praktikus megoldásokat kereső vásárlókat.

Az Uniqlo lenyűgöző növekedési pályát futott be, és mára a világ harmadik legnagyobb ruházati gyártójává és kereskedőjévé vált, csupán a H&M és az Inditex – a Zara mögött – előtt. Figyelemre méltó, hogy a vállalat növekedése meghaladja fő versenytársaiét, folyamatosan új piaci lehetőségeket teremtve.

Az anyavállalat, a Fast Retailing rekordnyeresége is jól mutatja az Uniqlo globális sikerét. A márka különlegessége, hogy egyszerre szólítja meg a divatra fogékony közönséget – luxusmárkákkal való együttműködésekkel – és azokat, akik a megbízható alapdarabokat keresik szezonról szezonra.

Izgalmas kérdésként merül fel, hogyan fér meg egymás mellett a kreatív dizájn és az állandó kínálat, miközben a világ legismertebb hírességei és közszereplői – például Meghan Markle vagy Kendrick Lamar – is kapcsolódnak a márkához. Érdekes párhuzam tárul fel az IKEA lakberendezési filozófiája és az Uniqlo divatstratégiája között is.

A globális fogyasztói kultúrára gyakorolt hatásán túl a márka sikerének motorját, valamint azokat a társadalmi, üzleti és dizájnbeli kérdéseket járja körül a videó, amelyek a fent bemutatott eredményeket lehetővé tették.