Két rivális vasúttársaság, a Union Pacific és a Norfolk Southern most történelmi jelentőségű egyesülésre készül, amely egy 85 milliárd dolláros megállapodással valósulhat meg. Az új óriásvállalat ezzel elsőként kapna engedélyt, hogy coast-to-coast (azaz teljes nyugati-keleti) vasútvonalat működtessen az Egyesült Államokban.
A tranzakció során nemcsak a részvények átrendezése és pénzügyi kérdések vetődnek fel, hanem az ország 43 államán és közel 100 kikötőjén keresztül húzódó új vasúthálózat megépítése is napirendre kerül. Ez a lépés hatalmas gazdasági fellendülést hozhat, és átrendezheti az amerikai áruszállítás piacát.
Bár az egyesülés bejelentése jelentős mérföldkőnek számít, a piac reakciója vegyes volt, mivel a bizonytalanságok miatt mindkét vállalat részvényei visszaestek. Többen attól tartanak, hogy a szükséges jóváhagyások, valamint a különféle engedélyezési folyamatok elhúzódhatnak, ami tovább növeli a befektetők aggodalmát.
Eközben az iparág már most is komoly kihívásokkal küzd: munkaerőhiány, az üzemanyagárak emelkedése, valamint a verseny a közúti áruszállítással. Az újonnan létrejövő vállalatnak e problémákkal és egyúttal az egyik legerősebb amerikai vasutas szakszervezet ellenállásával is szembe kell néznie, akik szerint a fúzió veszélyeztetheti a munkavállalók biztonságát és a szolgáltatás színvonalát.