A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Undead Citadel teszt: brutális fizika és taktikai harc a PSVR2 világában

Az Undead Citadel PSVR2-változata egyedi VR-harcrendszert, változatos ellenfeleket és átgondolt játékmenetet kínál – tesztünkben bemutatjuk az élmény erősségeit és kihívásait.

Az Undead Citadel legújabb, PSVR2-re megjelent változatát alapos teszt során vizsgálták, kiemelve a játék erősségeit és újításait. A játék eredete egészen 2018-ig nyúlik vissza, amikor már ígéretes, fizikán alapuló VR-harcmechanikát kínált egyedülálló fegyversúllyal és változatos harci lehetőségekkel.

Az évek során a műfaj jelentősen fejlődött, számos hasonló VR-játék jelent meg, így a Citadel végül csak 2023-ban jelent meg PCVR-re és MetaQuestre. Most, a PSVR2 port révén, először lehet teljes kampányt végigjátszani és kipróbálni a különálló horda módot is, miközben az élményt tovább fejlesztik a különböző frissítési ráta opciók, például a 90 Hz-es és 120 Hz-es módok.

A történet fókuszában egy harcos áll, akinek egy elhagyatott citadellában hullámokban támadó élőholtakkal kell szembeszállnia, miközben az új fegyverek, páncélok és felfedezhető környezetek folyamatosan fenntartják az izgalmat. Különféle ellenféltípusokat, fegyverkombinációkat és könnyed rejtvényeket kell megoldani, amelyek változatosságot hoznak a folyamatos küzdelmekbe.

Külön kiemelendő a játék interaktív világa, ahol a fény és a tűz használata, valamint a környező díszletek kutatása fontos szerepet kap. A harc brutalitása mellett a játékmenet során döntő szerep jut a taktikának és a leleményességnek is, miközben a játék fizikája időnként kiszámíthatatlanságot és vicces pillanatokat eredményez.

Felmerül a kérdés, hogyan állja meg a helyét az Undead Citadel a mai VR-játékok mezőnyében: mennyire tud újat mutatni a zsánerben, illetve mennyire befolyásolják a játékélményt a grafikai különbségek, az ellenfelek mesterséges intelligenciája vagy az élvezetes fizika. Ezek a témák mind meghatározzák, mennyire lehet sikeres a játék az új platformon.