Az Egyesült Királyság 2025-ös Hill Climb Nemzeti Bajnokságán járunk, ahol igazi ultrakönnyű, különleges kerékpárok mutatkoznak be a versenyen. Jonathan DIY Focus Isalco Max bringája például tele van izgalmas, saját készítésű megoldásokkal, amelyekkel sikerült a legalacsonyabb súlyt elérnie, miközben a költségvetés a lehető legkedvezőbb maradt.
A verseny helyszíne idén Matlock, Bank Road, egy brutálisan rövid és meredek pálya, ahol a résztvevők minden gramm felesleges súlytól igyekeznek megszabadulni. Olyan egyedi fejlesztések is előkerülnek, mint házilag megjavított váltókarok, ultrakönnyű fékkarok és speciális bullhorn kormányok, amelyekkel kísérleteznek a versenyzők.
A bemutatott bringák között ott találjuk Rob Bor Cannondale Capo-ját is, ami egy régi alumínium vázas ingázóból alakult át mindössze 4,8 kg-os hegyimenőgéppé. Nemcsak a pénztárcabarát megoldások, hanem a kreativitás és a barkácsláz is hangsúlyos szerepet kap: sokan használt alkatrészekből vagy akár AliExpressről beszerzett kiegészítőkkel dobják fel bringáikat.
Az eseményen olyan ismert nevek is feltűnnek, mint Simon Warren, a hegyi kerékpározáshoz kötődő könyvek szerzője, aki idén fix hajtású bringával állt rajthoz, miután két hónapon keresztül csiszolta le a régi pályavázról a festéket a grammokért folytatott harcban. Különleges női, veterán és junior bringák is bemutatásra kerülnek, ahol az egyediség, a személyes történetek és a szakmai trükkök mind-mind hozzáadnak a futam színességéhez.
A beszélgetések során felmerül, hogyan lehet egy hétköznapinak tűnő kerékpárt is különlegessé és versenyképessé tenni csupán kis költségvetéssel és sok kreativitással, valamint szó esik arról is, hogy a sikerhez mennyi szív és kitartás szükséges egy ilyen intenzív és rövid hegyi szezonban.










