Különleges kalandra invitál az Ultima IV: Quest of the Avatar, amelyet a Dusty Game Society több tagja is végigpróbált – vagy legalábbis elképesztő mennyiségű jegyzetet készített közben. A játék megismertet egy hatalmas, nyitott világgal, ahol szabadságunk szinte végtelen, de a kezdeti tanácstalanság elkerülhetetlen: kevés támpont, sok ismeretlen szabály, valódi kihívás vár mindenkire.
A régi idők CRPG-jének számos portját, például a Sega Master System- vagy NES-változatokat is megvizsgálják. Melyik verzió hozza legjobban vissza az epikus kaland hangulatát? Érdekes részlet, hogy a játék nem fogja a kezünket: könyveket kell olvasni, emberekkel beszélgetni és jegyzetelni, akárcsak egy igazi fantasy kampányban. A világ tele van karakterekkel, akik hasznos tippeket adnak, és a szereplők morális döntéseinkre is reagálnak, így fejlődésünkben a valódi erények játszanak főszerepet.
Felmerül a kérdés, mi teszi az Ultima IV-et olyan meghatározóvá: a mély háttértörténet és a klasszikus „vállald a saját döntéseid következményeit” hozzáállás, a mechanikák régiessége ellenére is vonzó játékmenetet eredményez-e? Mit tanulhatunk a játékból a mai RPG-kre nézve, és vajon több öröm vagy frusztráció vár azokra, akik belevágnak a régi motoros kalandba?
A videó véleményeket, élményeket és tippeket sorakoztat fel a Dusty Game Society tagjaitól, különböző játékélményekkel, kedvenc karakterekkel és nem is olyan egyértelmű megoldásokkal. Ha érdekel, hogy a közösség mitől tartja különlegesnek ezt a régi klasszikust, érdemes végighallgatni.