Ebben a dokumentumfilmben nemzetközi szakértők és kormányzati vezetők osztják meg tapasztalataikat a modern állami szolgáltatások újragondolásáról, a digitális transzformáció hatásairól, valamint arról, hogyan alakítják át az innovatív technológiák és a polgári elvárások a kormányzati működést világszerte.
Kiemelten foglalkoznak azzal, miként próbálnak a kormányok megfelelni a magánszektorból érkező, egyre magasabb ügyfélélmény-elvárásoknak, valamint milyen kihívásokat és lehetőségeket jelentenek az olyan technológiák, mint a mesterséges intelligencia, a blockchain vagy az automatizáció. Megvizsgálják például az észt e-állampolgársági rendszert, a holland digitális fejlesztéseket, illetve az Egyesült Arab Emírségek kormányzati kiválósági programját.
A különböző országok példáin keresztül felvetődik egy sor kulcskérdés: hogyan lehet az állampolgári igényeket előtérbe helyezni a szolgáltatásfejlesztés során? Miként biztosítható az esélyegyenlőség a digitális korszakban, és hogyan kezelhető a digitális megoldásokból eredő bizalmi deficit vagy kirekesztődés?
A film foglalkozik azzal is, hogy a jövő kormányzása túllép a bürokrácián: új szerepek jelennek meg az állampolgárok bevonásában, nő a közös tervezés és a közösen generált adatvezérelt megoldások szerepe, miközben meg kell felelni olyan kihívásoknak, mint a gyors technológiai váltás, az újfajta vezetői készségek szükségessége vagy az etikai, adatvédelmi dilemmák.
A megszólalók saját tapasztalataik és a világ különböző kormányzati rendszereiből hozott példák alapján keresik a választ arra, hogyan tehetők a kormányzati szolgáltatások személyre szabottabbá, egyszerűbbé és átláthatóbbá – miközben az ügyfélélmény fogalma is új értelmet nyer az állami szférában.