Retro játékok rajongói számára lenyűgöző időszak a jelen: lelkes fejlesztők és programozók napjainkban is sorra készítik el a legendás arcade játékok tökéletesebb otthoni, úgymond homebrew változatait. Ezek nem csupán újrakiadások, hanem gyakran teljesen újraalkotott, az eredetinél jobb minőségű portok, ahol a programozók minden hardverkorlátot kreatívan használnak ki, hogy megidézzék vagy felülmúlják az évtizedekkel korábbi gépeken látottakat.
A videó változatos gépeket vonultat fel: a Commodore Amigától az Atari 8-biten, Amstradon, Sega Master Systemen, Commodore Plus/4-en át egészen a Neo-Geo vagy a 3DO-ig számos platform kerül reflektorfénybe. Felvillannak olyan játékcímek, amelyek eredeti otthoni változata csalódást okozott, és most igazán méltó feldolgozást kapott, vagy épp sosem jelent meg az adott rendszeren, de ma – kitartó munkával – mégis elérhetővé válik.
Az epizódban szó esik arról, mennyire megdöbbentő lehet ma megtapasztalni például a Rastan, Ghosts’n Goblins, Shinobi, Final Fight vagy Metal Slug eredetihez méltó feldolgozásait olyan gépeken is, amelyeken annak idején elképzelhetetlennek tűnt volna az élmény. Felmerül a kérdés: mitől lesz egy homebrew konverzió valóban emlékezetes, és milyen technikai bravúrok szükségesek ahhoz, hogy a modern közösség felülírhassa a suta múltat?
A felvonultatott példák bemutatják, hogy a nosztalgia mellett a játékfejlesztés kreatív terepe is ma már sokaknak adott: előkerülnek aprólékos sprite-újrarajzolások, hang- és zenei újítások, teljesen új bevezetők, sőt, egyes játékokban még addig nem látott extra pályákat is találunk. Az alkotók között idősebb és újabb generációk tagjai éppúgy szerepelnek, akik elkötelezetten igyekeznek újraírni kedvenc játékuk történetét.
A videó nem versenyt hirdet, inkább egy ünnep és inspiráció: milyen lehetőségek rejlenek a retro hardverben – és hogy a klasszikus játékélmény újjászülethet, ha a közösség összefog és a technikai akadályokra kreatív választ talál.