A projekt háttere egészen 2009-ig nyúlik vissza, és számos akadály, személyes kihívás és kihagyás színesítette az utat a befejezéséig. A készítő mesél arról, hogyan vált az autóépítés a meditáció egyik formájává számára: csak a motor hangja, a váltók zaja tölti ki a teret, amikor vezet.
Gyermekkorától kezdve minden, ami kerekeken gurul, lenyűgözte őt. Bár eredetileg építészetet tanult, végül az ipari formatervezés és a klasszikus autók világa felé sodorta az élet. Az 1960-as évek szabadsága, amikor az álmokat kevesebb szabály és előírás korlátozta a járműtervezésben, különösen inspirálóan hatott rá.
Az alaptéma a Jaguar E-Type Low Drag története: hogyan készült el a mindössze három példány közül is a legkülönlegesebb – a 49 FXN –, melynek egyedi aerodinamikai megoldásai és karakteres dizájnja világhírűvé tették. A brit RS Panels műhely vállalta a ritka autó pontos rekonstrukcióját, és a videó készítője éppen egy ilyen építkezés második példányához csatlakozott.
Bemutatásra kerülnek az autó különleges műszaki megoldásai, mint a speciális légbeömlők, utastér szellőztető megoldások vagy az egyedi tervezésű műszerek, melyek a Ferrari tradicionalisták világát idézik. Lenyűgöző betekintést kaphatunk abba, hogy minden apró részlet — csavar, műszer, kapcsoló — személyes jelentőséggel bír a készítő számára, és a szenvedély, valamint a precizitás jellemzi az egész projektet.