A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

Újdonságok az Apple Vision OS 26-ban és friss hírek a VR világából

Az Apple Vision OS 26 legfrissebb újdonságai, az új PlayStation VR2 támogatás, térbeli widgetek, valamint további izgalmas fejlesztések és VR-piaci hírek bontakoznak ki a videóban.

Az Apple Vision OS 26 frissítésével jelentős újítások érkeztek a Vision Pro headsethez: nemcsak új funkciók, de néhány meglepetés is vár a felhasználókra. Ezek közül a PlayStation VR2 vezérlők integrációja különösen izgalmas fejlemény, mert eddig az Apple nem igazán támogatta a játékélményt ezen a platformon. Most viszont a vezérlőkkel közvetlenül kezelhetjük a Vision Pro-t, ráadásul már PC VR játékokhoz is használhatók lettek streaminggel.

Érdekes fejlemény a felhasználói élmény szempontjából a gyorsabb 90 Hz-es követés, valamint a kezdőképernyőn történő mappakészítés lehetősége, emellett átalakult a vezérlőközpont is, hogy egyszerűbb legyen a navigáció. Beépítették a FaceTime-hoz az élő feliratozást, valamint a Safari böngészőben is új, térbeli élményt nyújtó mód jelent meg, amellyel 3D-s webes tartalmak jeleníthetők meg, bár ennek működése még nem kiforrott.

Különösen figyelemreméltó a widgetek újdonsága: ezekkel a virtuális objektumokat most már a valós környezetben lehet elhelyezni, és azok a következő bekapcsoláskor is ugyanott maradnak. Ez a funkció valóban közelebb hozza a Vision Pro-t az „augmentált valóság” élményhez, mivel a felhasználó digitális elemekkel rendezheti be a teret.

A videó érdekességeket is felvillant a tágabb VR világából: bemutatásra került az Accelerate új omnidirekcionális futópadja, amely speciális kialakításával még élethűbb mozgásélményt kínál VR-ben, illetve szó esik a Windows Mixed Reality platform újraélesztéséről is, amelyen a közösség fejlesztői elkötelezetten dolgoznak.

Végezetül felmerül a Samsung új XR headsetje, a Project Muhan, amely a Vision Pro közvetlen konkurense lehet a közeljövőben. Az új hardverek, szoftveres fejlesztések és az élénkülő verseny egyaránt érdekes jövőképet vetítenek előre a VR/AR piacon, ami számtalan izgalmas kérdést vet fel: vajon melyik platform lesz népszerűbb a játékosok és felhasználók körében, mennyire fejlődnek a személyes avatarok, és hogyan változtatják meg mindennapjainkat ezek a technológiák?