A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Újdonságok az AMD és Intel világában: új korszak a PC-technológiában

Új grafikus kártyák és processzortechnológiák, meglepő döntések a sugárkövetés kapcsán – a videó a PC-piac legizgalmasabb fejleményeit gyűjti össze.

Kiemelt, újszerű processzor- és grafikus kártyapiaci fejlemények köré szerveződik a videó, amelyek alapjaiban rengethetik meg az iparágat. Érdekfeszítő módon merül fel annak a lehetősége, hogy a sugárkövetés, ami eddig kitüntetett helyen szerepelt számos játékban, most háttérbe szorulhat. Az aktuálisan bemutatott játéknál például egyértelműen az optimalizáció és a szélesebb körű elérhetőség került előtérbe, elvetve ezzel a ray tracinget mint kötelező technológiai elemet.

Meglepő iparági fordulatokat vizsgál meg az anyag: az Intel új szabadalma a szoftveresen meghatározott szupermagokra óriási ugrást jelenthet a többmagos processzorok kihasználhatóságában. Az ötlet szerint több fizikai mag dolgozik össze, mintha egyetlen, nagyobb teljesítményű mag lenne, amivel a jelenlegi többmagos kihasználás problémái orvosolhatók lennének.

Az AMD következő generációs RX 10 000 szériája szintén radikális architekturális változásokat ígér. Az új GPU-k strukturális átrendeződése háromszoros magszám-emelkedést vetít előre a jelenlegi 9070 XT-hez képest. Ez akár domináns piaci pozíciót jelenthet az AMD számára, sőt, akár az Nvidia legfelső kategóriáját is letaszíthatja a trónról.

Érdekes kérdéseket vet fel az árazás és a PC-alkatrészek elérhetősége: alternatív platformok, mint például a bemutatott Jawa, lehetőséget kínálnak kedvezőbb árú alkatrészek és előre összeállított gépek beszerzésére, megkönnyítve ezzel a frissítést vagy új gép beszerzését a játékosoknak.