Az eszközvilág első vertikális kézi konzoljának bemutatása izgalmas újdonságokat hoz az emuláció világába. A Magic X040 különleges kialakítása miatt elsősorban Nintendo DS játékokhoz és függőleges arcade játékokhoz tervezték, de a formátum számos kérdést felvet a más rendszerekkel való kompatibilitás kapcsán.
Az extrém megfizethető áron piacra dobott készülék hardveres tulajdonságai – például az Allwinner A133P processzor és a 2 GB RAM – a belépő szintű retro kézi konzolok között jól ismert alkatrészek. Egyedisége, hogy a képernyőt elforgatták, így egy furcsán vonzó, kézbe illő eszközt kaptunk, amelyen a vezérlőgombok elrendezése is igazodik ehhez a koncepcióhoz.
Külön érdekesség, hogy az 5×3 arányú, érintéses kijelző közel optimálisan passzol a DS és vertikális arcade játékokhoz, miközben más rendszerek (például Game Boy, NES, Super Nintendo) használatánál kompromisszumokat kér: sokszor a kép mérete meglepően kicsi, vagy a kezelhetőség szokatlanul kényelmetlen lehet. A bemutató kitér az alternatív hardverekre, illetve a Magic X040 kényelmi funkcióira, mint például az előre telepített játékos könyvtárakra, az automatikus mentésekre és az egyszerű kezelőfelületre.
A hardver és a szoftver együttműködését, a beállítási lehetőségeket, valamint a gyakorlati hátrányokat (például a külső fényviszonyokra érzékeny kijelzőt, a stylus hiányát, vagy a precíziós érintés korlátait) is részletesen tárgyalja az áttekintés. Felmerül az a gondolat is, hogy létezik-e tökéletes DS-emulációs kézi konzol, illetve milyen kompromisszumokat vagy előnyöket kínálnak a különféle versenytárs eszközök.