Bemutatkozik a Play for Dream MR, a jelenleg elérhető legmagasabb felbontású, teljesen önálló micro-OLED headset, amely Androidon fut. A CES 2025-ön már szemügyre lehetett venni, de most végre kézhez is juthatott, így részletesen feltárhatók a készülék sajátosságai és első benyomásai.
Az első tesztek során komoly kihívások jelentkeztek a kényelem és a helyes illeszkedés terén. Ezek a problémák migrént és használhatatlanságot eredményeztek. Érdekes módon a fejlesztő egyéni kiegészítőt, egyedi arcpárnát alkotott, hogy orvosolja ezeket a gondokat – rámutatva, mennyire fontos a személyre szabás egy ilyen technológiai eszköznél.
A Play for Dream MR fémházzal, könnyen cserélhető mágneses párnákkal és fejlett hűtési megoldással érkezik. A vezérlők fókusza a játékélményen van, két különálló kontroller is jár a headsethez, amelyeket közvetlenül a beépített kamerák követnek. A hardveres újdonságok között szerepel a csúcskategóriás XR2 Gen 2 Plus chip, valamint a 3552 x 3880 felbontású micro-OLED kijelzők, amelyek elképesztően tiszta képet ígérnek mind VR, mind PC VR játékok során.
Részletesen szó esik az egyedi kialakítású vezérlőkről és a felhasználói élmény finomhangolásáról; kitérnek arra is, mennyire fontos a szakszerűen kialakított arcpárna a megfelelő látómezőhöz és kényelemhez. Felvetődik: vajon a gyártók mennyire veszik figyelembe a különböző arcformákat világszerte? Mekkora kihívás harmonizálni az univerzális dizájnt a helyi igényekkel?
Szoftveres oldalról szintén izgalmas témákat boncolgatnak: hogyan fut az Android-alapú rendszer, milyen lehetőségeket kínál a saját bolt, és milyen felhasználási területek nyílnak meg – főként a PC VR és a vegyes valóság (MR) alkalmazások kapcsán. Felmerülnek fejlesztési kérdések is, például a késleltetés és a gamma problémák, illetve hogy a szoftveres háttér hogyan befolyásolja a napi használat élményét.