A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Újabb leállított MMO-projektek okozta csalódás a játékiparban

Négy jelentős MMO-projekt fejlesztését is lefújták az utóbbi hónapokban, kérdéseket vetve fel az online szerepjátékok jövőjéről a nyugati piacon.

Az utóbbi időszak az MMO-rajongók számára meglehetősen csalódást keltően alakult, hiszen négy jelentős, fejlesztés alatt álló online szerepjátékprojekt is a kukában végezte. Ezek a játékok nem kis stúdiók próbálkozásai voltak, hanem komoly háttérrel és tapasztalattal rendelkező fejlesztőcsapatok álmai, amelyek évek óta napirenden szerepeltek az MMO-várók listáin.

Érdekes kérdés, hogy mi vezetett ezeknek a projekteknek a visszavonásához. A videó olyan példákat mutat be, mint a Warhammer MMO, a Project Ghost, az Amazon által fejlesztett új Lord of the Rings MMO, valamint a Zenimax Online Studios által készített Project Blackbird. Ezek mindegyike sajátos elképzeléseket és egyedi világokat ígért, mégis, végül a pénzügyi döntések és piaci lehetőségek felülírták a fejlesztők álmait.

Az is felmerül, vajon mennyire változott meg az MMO-piac az utóbbi évtizedben, és mennyire nehéz új, sikeres címeket létrehozni nyugati stúdióknak ezen a területen. A fejlesztői interjúk és piaci elemzések alapján a műfaj rajongói továbbra is vágynak új élményekre, viszont a kiadók egyre ritkábban vállalnak nagyobb kockázatot egy-egy nagyszabású online projekt kedvéért.

Mindeközben a videó visszatekint arra is, milyen élmények és játékelemek ígérete volt azokban a projektekben, amelyek végül sosem látnak napvilágot. Felvetődik a gondolat, mennyire hiányoznak az újszerű ötletek és merész vállalkozások a nyugati MMO-fejlesztésből, illetve hogy maradt-e remény a műfaj megújulására.