A videóban az alkotó a legkülönlegesebb, mesterséges intelligenciával működő boltokat és vendéglátóhelyeket mutatja be. Meglepő automatizált rendszerek, érzékelők, arcfelismerés és robotika teszik lehetővé, hogy több helyen emberi személyzet nélkül szolgálják ki a vásárlókat, vagy éppen csak részben kapcsolódnak be emberek a háttérből.
A részletes bemutatók során például bemutatásra kerül egy teljesen autonóm 7-Eleven Tajvanról, ahol minden működést AI vezérel, de szó esik japán robotkávézókról is, ahol akadnak olyan robotok, amelyeket mozgáskorlátozott emberek irányítanak otthonról, ezzel valódi munkához jutva. Felmerül, miként változik az ügyfélélmény, amikor nincs jelen alkalmazott, vagy amikor a társalgás – robotokon keresztül – mégis emberi marad.
Japánban olyan önkiszolgáló üzleteket is tesztelnek, ahol arcfelismerésen alapul az életkor ellenőrzése alkoholvásárláskor, miközben a kamerák minden mozdulatot figyelemmel kísérnek. A tisztán gépesített vendéglátás világán túl az alkotó eltöpreng a társadalmi különbségeken is: vajon egy bizalomhiányos közegben működhetne-e mindez? Vajon a robotizáció inkább kirekeszt vagy épp bevon különböző embereket?
Több helyszínen a mesterséges intelligencia nemcsak a kiszolgálást automatizálja, hanem az élményt is színesíti: táncoló, beszélgető robotok, mesterségesen generált szabályok és egészen új társadalmi szerepek jelennek meg. Felvetődik, milyen hatással lehetnek ezek az üzletek a jövő munkahelyeire, közösségeire és vásárlói szokásaira – elsősorban Ázsia nagyvárosaiban, de akár világszerte is.










