Az új grafikus processzorok piacán egy eddig kevésbé ismert versenytárs olyan újdonságot mutatott be, amely nemcsak játékra alkalmas, hanem valós idejű ray tracing támogatással is büszkélkedhet. Emellett a videó felveti, hogy mennyire nagy jelentősége van annak, hogy egy ilyen fejlesztés alternatívát jelenthet a jelenlegi piacvezető GPU-kal szemben, különösen az Nvidia és az AMD számára.
Másik meghatározó téma, hogy az Intel a közelmúltban jelentette be: bizonyos generációs processzorait – egészen frisseket is – mostantól csak korlátozott, úgynevezett ‘legacy’ támogatással fogja ellátni, ami sok felhasználó számára komoly visszalépés. A támogatás megvonása és az újabb modellek kiadásának gyors üteme a hardveres frissítések értelmét is kérdésessé teszi.
Az is szóba kerül, hogyan tovább az iparág hűtéstechnikája: új, mikrofluidikás megoldásról hangzanak el részletek, amely akár háromszor hatékonyabban tudja a hőt elvezetni, sőt, mesterséges intelligencia is segíti a hűtési hatékonyság optimalizálását. Mindez nemcsak az AI chip fejlesztését érinti, de várhatóan a fogyasztói piacokra is hatással lehet a jövőben.
Kiemelt kérdés: jelentősen drágulhatnak a következő generációs processzorok és grafikus chipek, főként a TSMC legújabb gyártástechnológiája miatt. Az áremelkedés mögötti okokat is boncolgatja a videó, miközben felveti, vajon milyen irányba haladnak majd a gyártók, és hogy a fogyasztók készek-e elfogadni az új árstruktúrát.
Végül szó esik a frissen bemutatott Inno Silicon Finga 3 grafikus kártyáról, amely teljes támogatást nyújt a korszerű játék API-khoz, és akár AI vagy felhőalapú játékplatformokon is megállja a helyét. A fejlesztések mögött nyílt architektúra és hatalmas memóriakapacitás áll, ami az adatfeldolgozás és a játékélmény kapcsán is új lehetőségeket rejt.