Az utóbbi időszakban új lendületet kapott a hardverpiaci verseny: az AMD bejelentette, hogy érkezőben van egy új GPU-technológia, amely gyökeresen átalakíthatja a grafikus teljesítményt. A részletes ismertetés során kiderül, hogy a dense geometry format (DGF) nevű megoldás miként javíthatja a ray tracing sebességét, ráadásul alacsonyabb memóriaigénnyel és kisebb késleltetéssel.
Nem csak az AMD újításai szolgálnak érdekességgel: az Intel szintén komoly lépéseket tervez, hogy felvegye a versenyt az AMD Threadripper munkállomás-processzorokkal. Egy mérési eredmény alapján valószínűsíthető, hogy a Granite Rapids architektúrával és magas órajelekkel hamarosan olyan CPU-k érkeznek, amelyek közvetlen riválisai lehetnek az AMD 9000WX sorozatának.
Kiemelt téma a processzorok és grafikus kártyák árának folyamatos emelkedése, ami a felhasználók körében egyre nagyobb elégedetlenséget szül. Ebben a kontextusban alternatív vásárlási lehetőségek is szóba kerülnek, például a játékközpontú alkatrészpiac, ahol olcsóbban lehet hozzájutni hardverkomponensekhez.
A gaming világ változásait nemcsak a hardvergyártók, hanem a szolgáltatók is alakítják. Példaként említhető, hogy a Microsoft áremeléssel válaszolt az Xbox Game Pass előfizetések kapcsán felmerülő üzleti kihívásokra. Ez felveti a kérdést: mennyire fenntarthatóak valójában a havidíjas játékplatformok?
Új belépők is felforgathatják a piacot. A Qualcomm új Snapdragon X2 Elite chipje meglepően erős teljesítménnyel hívja fel magára a figyelmet – ez a platform már most képes felülmúlni bizonyos Intel, AMD és Nvidia megoldásokat a benchmarkok szerint, és akár a hagyományos szereplők pozícióján is változtathat hosszabb távon.