Az Oxford Circuson, London szívében megnyílt a vadonatúj, közel 500 millió fontba kerülő IKEA áruház, amely hosszú évek tervezése és többszöri halasztás után végre megnyitotta kapuit. A látogatás során rögtön feltűnik az ikonikus ipari mennyezeti dizájn, a zsúfoltság és a modern városi élet igényeire szabott, kisebb élettér-megoldások hangsúlyozása. Az áruház különlegességei közé tartozik a saját IKEA ajándéktárgy-sarok, valamint az egyedi fotózási lehetőség London jelképes helyszíneivel.
Az üzlet két emeleten terül el, itt a legtöbb termék csak bemutató jelleggel szerepel és online rendelhető, miközben a hangos DJ és a tömeg lüktetése igazi nagyvárosi atmoszférát kölcsönöz az élménynek. Az IKEA City koncepcióval a vállalat főként a helyi, londoni lakosokat célozta meg városias lakásmegoldásaival, úgymint kompakt konyhák, multifunkciós nappalik és kis helyigényű bútorok. A helyi gasztronómia is átalakult, hiszen a svéd meleg ételeket papírtálcákon, környezettudatos csomagolásban kaphatjuk.
Különös figyelem övezi a kisebb otthonokhoz igazított kreatív berendezési ötleteket, a digitális fizetési rendszer és az önkiszolgáló kasszák rendszerét, valamint a környezettudatos másodkézből származó („art of repair”) részleget. A látogatók tapasztalatait főként az összezsúfolt tér, az egyedi városi élmények keresése, valamint az ikonikus londoni helyszínekre épülő dekorációk befolyásolják. Az új IKEA bolt látszólag igyekszik választ adni arra, miben tud más lenni egy városi áruház, mint a hagyományos külvárosi egységek. Hogy sikerül-e friss vásárlói élményt nyújtani a megszokott „labirintus” élmény újragondolásával – erre keresi a választ a videó is.