A Valve új hardveres és szoftveres fejlesztéseit mutatja be, fókuszban az új Steam Machine mini PC-vel, a Frame VR headsettel és a friss fejlesztésű Steam Controllerrel. Az eszközök mögötti mérnöki munka részleteibe nyerünk betekintést, többek között a hő- és akusztikai tervezést, valamint az elektromos tulajdonságokat is elemzik a Valve szakembereivel folytatott interjúkban.
A Steam Machine számítógép formátumú, konzol alakú, de nyíltabb rendszerű PC, amely Steam OS-t futtat, AMD Zen 4 processzorral és RDNA3 grafikus vezérlővel. Az eszköz modularitása, hűtése, energiaellátása és bővíthetősége kerül terítékre, miközben szó esik a BGA megoldás előnyeiről és hátrányairól, valamint a RAM-piac aktuális kihívásairól is.
A Frame VR headset különlegessége, hogy ARM alapú, Steam OS-t futtató önálló egységként működik, de képes PC-ről is közvetlenül, nagy sávszélességű vezeték nélküli kapcsolaton keresztül játékokat streamelni. Részletezik a foveated és az új ‘fiated streaming’ technológiákat, a szemkövetés szerepét és a VR-élmény optimalizálásának műszaki hátterét. Kitérnek az ergonómiára, a hangszórók rezgéselnyelésére és az energiahatékonyságra is.
Az új Steam Controller átdolgozott kialakítást, fejlett érintőpados és szenzoros megoldásokat, valamint új típusú TMR analóg karokat kapott. A kontrollerek vezeték nélküli kapcsolatának stabilitása és késleltetése, az akkumulátor cserélhetősége és a javíthatóság szintén hangsúlyt kap az interjúk során.
A bemutatott fejlesztések több kérdést is felvetnek az árképzés, a szoftveres kompatibilitás, illetve a piaci bevezetés időzítésével kapcsolatban, valamint azt is megvizsgálják, hogyan befolyásolhatják ezek a lépések a játékélményt mind a VR-ben, mind a desktop környezetben a közeljövőben.










