A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Új távlatok az amerikai kannabiszcégeknek az európai terjeszkedés során

Az amerikai kannabiszvállalatok a stagnáló hazai piacot elhagyva most Európában keresnek új növekedési lehetőségeket jogi, üzleti és technológiai szempontból is.

Az amerikai kannabiszpiac stagnálása miatt egyre több vállalat keresi a terjeszkedés lehetőségeit Európában. Felmerül a kérdés, hogy mely országokban hogyan változik a szabályozás, és vajon képes lesz-e az európai piac a következő években meghatározó szerepet betölteni a globális iparágban.

Alex Quan, egy kaliforniai vaporizátorgyártó cég társalapítója és vezérigazgatója sikeresen lépett be a brit piacra, és most még szélesebb körű európai terjeszkedésen dolgozik. A beszélgetés középpontjában az áll, hogy milyen üzleti és jogszabályi lehetőségek adódnak az EU-ban, illetve mely piacok nyitottak leginkább az új technológiákra és termékekre.

Az iparági elemzők arra is rámutatnak, hogy Európa, ha teljes mértékben végbemegy a reform, akár évi 50 milliárd dolláros piacot is jelenthet. Ez ráirányítja a figyelmet azokra a különbségekre is, amelyek az amerikai és európai szabályozási környezet között fennállnak, például az export lehetőségére vagy az állami együttműködés szintjére.

Érdekes összehasonlítás következik a két kontinens növekedési üteméről, a vállalatok hosszú távú terveiről, és arról, hogy az egyes országok milyen befektetési lehetőségeket kínálnak az amerikai vállalatoknak. A különböző nemzeti programok, szabályozások és piaci szereplők révén egy dinamikusan bővülő, új üzleti térkép bontakozik ki Európában.