Mi történik, ha az Elden Ring világát egy akció-központú, háromfős kooperatív túlélőjátékká alakítják át? Az ‘Elden Ring Nightreign’ újragondolja a soulslike műfajt, érdekes kihívásokat és mechanizmusokat adva a megszokott játékmenethez.
A játékmenet legfőbb újdonságai közé tartozik az időnyomás, a csökkenő pálya – egy „Fortnite-szerű” körrendszer –, valamint az egyedi karakterképességekkel és passzívokkal rendelkező hősök. Az ellenségek és főnökök között nemcsak az Elden Ringből, hanem korábbi FromSoftware-játékokból visszatérő ikonikus alakok is feltűnnek, például a Nameless King vagy a Centipede Demon.
Az események Las Vegasban zajló, kézi vezérlésű bemutatóján a játékosok lehetőséget kaptak, hogy négy különböző karakterrel próbálják ki a korai demót, mindegyikük egyedi képességekkel és végső támadással rendelkezik. Az új mozgásrendszer – például a falmászás és szellemmadaras gyorsutazás – tovább frissíti az eddig ismert soulslike élményt.
Fő kérdések merülnek fel: elég változatos lesz-e a procedurálisan ismétlődő játékmenet? A passzív fejlesztések és a karakterosztályok mennyiben adják majd vissza a roguelike élmény fő vonzerejét? Érdekes lehet a rendszer, ahol a játékosok egymást ütve hozzák vissza társaikat a harcba, vagy hogy a fejlődés során milyen jelentős változáson megy át a karakterük.
Bár a bemutatón technikai nehézségek akadályozták a folyamatos játékot, sok új elemet mutattak be – például izgalmas főnöki inváziókat és a harcrendszert, ami szinte teljesen az Elden Ringre épül, de multiplayerre optimalizált élménnyel. A videó azt is felveti, hogy vajon mennyire fog megújulni a pályarendszer, milyen új fejlesztések kerülnek majd a végleges verzióba, és képes lesz-e a játék többet nyújtani egy egyszerű spin-off élménynél.