A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

Új szint a virtuális valóságban: bemutatkoznak a Diver X Contact Gloves 2 VR-kesztyűk

Kipróbálunk egy új generációs VR-kesztyűt, amely a vezérlők és a természetes kézmozdulatok ötvözésével ígér valóban elmélyült virtuális élményt.

A valóság és a virtuális világ közötti határvonal egyre vékonyabbá válik a VR-kesztyűk fejlődésének köszönhetően. A világot nemcsak látjuk, hanem tapintjuk is — ezen az érzékelésen keresztül szeretnénk a virtuális élményeket is teljesebbé tenni. Érdekes kérdés, hogy hol tart most a technológia, és képes-e valóban pótolni a klasszikus vezérlők szerepét.

Különböző tapintást szimuláló ruhákat és kesztyűket már többen teszteltek, de ezek sokszor nem tudják kielégíteni a játékosok igényeit, főleg ami az egyszerű, megbízható használatot és kedvező árat illeti. Most azonban egy új, a Diver X által fejlesztett VR-kesztyű kerül a fókuszba, amely ötvözi a moziélményekből ismerős elmélyülést a hagyományos kontrollerek funkcióival.

A részletes bemutató során szó esik a kényelmes, légáteresztő anyagokról, a különféle kézméretekhez igazítható változatokról, az ujjbegyek szabadon hagyásáról, valamint az integrált haptikus motorokról is, amelyek a visszacsatolás új dimenzióit nyitják meg. A kesztyű pozíciókövetése akár már meglévő kontrollerekkel vagy különböző VR-trackerekkel is megoldható, ezzel egyszerűsítve a beállítást és csökkentve a költségeket.

Érdeklődésre számot tartó téma, miként egészíthető ki a tapintási élmény a játék közbeni természetes mozdulatokkal, illetve hogy a most bemutatott megoldás mennyire képes utolérni a filmekből ismert, minden eddiginél élethűbb VR-élményt. További izgalmas kérdés, hogy egy ilyen újfajta eszköz, amely ötvözi a vezérlő és a kesztyű előnyeit, vajon tényleg kompromisszummentes megoldás lehet-e a jövő játékosai számára.