A videó áttekinti a grafikus processzorok piacának jelenlegi helyzetét, és kiemeli, hogy a grafikai teljesítmény iránti igény még mindig folyamatosan növekszik, különösen a játékosok és a vizuális effektek (VFX) iparában. A megemelkedett árak, valamint az olyan tényezők, mint a vámok és az új versenytársak hiánya, mind hozzájárulnak a GPU-piac kihívásaihoz.
Az Intel próbálkozásai után most egy új, feltörekvő vállalat, a Bolt Graphics lép a színre saját fejlesztésű, Zeus nevű megoldásával. A Zeus architektúra nem hagyományos GPU: fő profilja a valós idejű path tracing, amely lényegesen pontosabb és számításigényesebb a klasszikus ray tracingnél. Ez a technológia az animációs és filmstúdiók (például Pixar) által használt szintű minőséget célozza meg valósidejű alkalmazásokban is.
A Bolt alapjaiban tervezte újra a GPU működését, hogy az építészek, grafikusok, kutatók és játékfejlesztők számára új lehetőségeket kínáljon. Nagy hangsúlyt fektetnek a memóriakapacitásra és a hardver-szoftver együttműködésre, valamint a programozhatóságra is.
A Zeus kifejezetten dedikált path tracing feladatokra optimalizált hardverrel, skálázható chiplet-architektúrával és széles körű memóriatámogatással rendelkezik, ami HPC (nagy teljesítményű számítástechnika), vizualizáció és játékfejlesztés területén is újdonságokat ígérhet.
A fejlesztők számára olyan modern eszköztárat kínálnak, amely képes emulálni és demonstrálni a várható teljesítményt és integrálhatóságot, miközben az ipari szabványokat (pl. OpenUSD, Vulkan, DirectX stb.) is támogatják. Kérdésként vetődik fel, hogy a dedikált path tracingre optimalizált architektúra mennyire lesz versenyképes az elterjedt GPU-megoldások mellett, illetve milyen ütemben kerülhet tömeggyártásba, és hogyan fogadja majd a piac egy új, specializált hardver érkezését.