A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Új Steam Machine és Steam Controller: A Valve legfrissebb innovációi 2026-ra

A Valve bemutatta a 2026-os Steam Machine konzolt és az új Steam Controllert, amelyek teljes értékű PC-s játékélményt és innovatív vezérlési lehetőségeket ígérnek.

A Valve újabb váratlan bejelentésekkel lepte meg a játékvilágot, köztük egy frissített Steam Machine játékkonzollal és a 2026-os Steam Controllerrel. Az utóbbi évek fejlesztéseit, például a Steam Deck sikerét követően, most egy kompaktabb, teljes értékű PC-ként használható konzol jelent meg, amely 4K/60fps játékélményt ígér, ha kompromisszumokat kötünk a grafikai beállításoknál és FSR upscalinget alkalmazunk.

Külön érdekesség, hogy a Steam Machine elsőre inkább egy letisztult, kocka formájú, könnyen szállítható, modulárisan testreszabható gép, mintsem hagyományos konzol. A Valve lehetővé teszi a gép előlapjának szabását, többek között mágneses panelekkel vagy akár e-ink kijelzővel is. Belül AMD Zen 4 alapú hatmagos CPU, dedikált GPU és 16 GB RAM dolgozik, de a fókuszban a gyors indítás, a modern készenléti állapot és a PC-s bővíthetőség áll.

A Steam Controller új generációja is számos érdekes funkciót kapott: precíz TMR szenzoros joystickok, áthelyezett érintőpadok, programozható gombok, fejlett giroszkópos irányítás, valamint egy saját, mágnesesen illeszkedő, 2.4 GHz-es wireless dongle, amely akár 16 játékost is támogat egyszerre.

Felmerül a kérdés, hogy mennyire lesz versenyképes árban egy konzolszerű gép, amely valójában PC, és milyen előnyöket kapnak azok a felhasználók, akik maguk szeretnék telepíteni a Steam OS rendszert más konfigurációkra, vagy hogy mikor lesz teljes értékű, széleskörben támogatott SteamOS-változat harmadik féltől származó gépekre. A videó többek között ezekre a kérdésekre is ráirányítja a figyelmet.