2026 elejére a Valve három új hardveres terméket jelentett be, amelyek mindegyike arra törekszik, hogy tovább bővítse a Steam ökoszisztémáját, és megkönnyítse, illetve élvezetesebbé tegye a PC-s és VR-játékélményt.
Az új Steam Controller új generációs, mágneses joystickjaival, nagyméretű vezérlőivel és beépített giroszkópjával igyekszik minden modern játékhoz megfelelő irányítást kínálni. További funkcionalitását a hosszú akkumulátorideje és a széles körű kompatibilitása biztosítja, hiszen nemcsak PC-vel, hanem Steam Deckkel, Steam Cube-bel és az új VR-headsettel, a Steam Frame-mel is használható lesz.
A Steam Cube egy kompakt PC, amelyet kifejezetten otthoni tévékhez és nappali játékhoz terveztek. A rendszer AMD Zen4 chippel, félig egyedi AMD grafikával és nagy sebességű memóriával készül. Külön érdekesség, hogy kétféle tárhelymérettel, valamint bővíthető microSD-vel és a 4K-s játék lehetőségével érkezik.
A VR-fronton a Steam Frame headset jelenik meg, amely a Steam ökoszisztémához igazodva nemcsak játékra, hanem filmnézésre vagy óriásképernyős élményekre is alkalmas. Kiemelt erőssége a könnyű súly, a Snapdragon processzor, a jó felbontás és a nagy látószög. Emellett lehetőséget ad a teljesen önálló (standalone) játékmenetre, illetve PC-s vagy nem VR-játékok streamelésére is.
A hardverek bejelentése olyan témákat vet fel, mint az ár-érték arány, az új platformfejlesztési lehetőségek, valamint a verseny a PC-s és VR-gaming piacán, ahol ma például a Meta meghatározó szereplő. Felmerül a kérdés: ezek a termékek valóban megkönnyítik-e a játékhoz való hozzáférést, és mennyiben változtatják meg azt, ahogy a jövőben játszunk?










