Az új Resident Evil Requiem játék különösen kiemeli a főhős, Grace Ashcraftoft sebezhetőségét és inkompetenciáját az eddig megszokott, harcedzett karakterekhez képest. A játékos nem egy tapasztalt túlélő bőrébe bújik, hanem egy rettegő, tapasztalatlan nő irányításával kell boldogulnia egy sötét, elhagyatott kórházban.
A bemutatóban hangsúlyt kapnak az egyedi, kizárólag harmadik személyű nézetben látott animációk, mint például Grace csúszása vagy elesése. Ezek az apró részletek tovább fokozzák a kétségbeesést és a feszültséget, amit a karakter folyamatos remegése és szipogása is alátámaszt.
A játékmenet során folyamatosan a sötét folyosók menekülőútjait kell keresni, miközben egy láncra vert, Lisa Trevor-szerű szörnyeteg vadászik a játékosra. A fényforrások szerepe különös hangsúlyt kapnak, mint lehetséges segítség vagy veszélyforrás, és ennek felfedezése jelentős fordulópontot jelent a túlélésben.
A szűk, klausztrofóbiás terek és a lénnyel való macska-egér harc új kihívást jelent a széria rajongói számára. Az eszközkészlet szűkössége tovább erősíti a kiszolgáltatottság érzését, melyet még fokoz az a tény, hogy a megszokott védekezési lehetőségek szinte teljesen hiányoznak.
A bemutató felveti a kérdést, vajon lehet-e egy videojáték hőse teljesen tehetetlen, illetve mennyire működhet egy olyan Resident Evil, amiben szinte csak menekülni lehet. Az is kérdés, vajon feltűnik-e a klasszikus karakter, Leon, aki akár szorosabb szálakkal is kapcsolódhat az új főszereplőhöz.