Az interjú során Alex Kendall, a Wayve vezérigazgatója betekintést nyújt abba, hogyan igyekeznek az autonóm vezetést a közutakon túlra is kiterjeszteni. Felmerül, hogy milyen szerepet játszik a mesterséges intelligencia a jövő járműveiben, és hogyan lehet különböző szenzor- és hardvermegoldásokra egységes, rugalmas platformot fejleszteni.
Kendall hangsúlyozza a nagy jelentőségű áttöréseket, amelyeket a mesterséges intelligencia hozott az autóiparba, valamint a szoftver alapú, központi számítógépes rendszerek terjedését. Izgalmas kérdéseket vet fel a tanítási adatok sokszínűségének értékéről, illetve arról, miként lehet világszerte általánosítható megoldást teremteni különféle jármű- és szenzorarchitektúrákra.
A beszélgetés során szó esik a piaci különbségekről – például arról, hogyan különbözik a Wayve megközelítése a riválisok, mint például a Tesla vagy a Waymo, modelljeitől. Vitaindító témák a hardverfüggetlenség, a skálázhatóság és az a lehetőség, hogy az autógyártók saját igényeik szerint személyre szabhatják az AI vezetési stílusát. Megelevenedik, hogyan profitálhatnak ebből a technológiából nemcsak a flottakezelők, hanem a fogyasztók is.
Középpontban állnak azok a kérdések, amelyek a mesterséges intelligencia iparági jelenlétének fenntarthatóságát, az esetleges „AI-lufi” veszélyét, valamint a vállalati kultúra hosszú távú szerepét vizsgálják. Továbbá szó esik a vállalat üzleti modelljének rugalmasságáról, a befektetői kapcsolatok fontosságáról és az autonóm járművek tömeges elterjedésének előfeltételeiről.









