A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Új M5 chip és Forma–1 közvetítési jogok: Az Apple technológiai innovációi

Az Apple új M5 chipes termékeket hozott ki, exkluzív F1-közvetítési jogot szerzett, miközben a technológiai világban káosz és izgalmas változások zajlanak.

Ez az adás különösen mozgalmas időszakban jelentkezik: az úgynevezett Techtober hónapjában, amikor a technológiai szektor újdonságai dömpingszerűen érkeznek. Most az Apple kerül a fókuszba, amely egyszerre mutatta be az új M5 chipet használó iPad Pro-t, MacBook Pro-t és Vision Pro-t. Ezek az eszközök külsőleg nem változtak, de a friss hardver erősebb teljesítményt és jobb akkumulátoridőt kínál.

Napjaink digitális káoszát jól példázza, hogy egy Amazon-felhőszolgáltatás kiesése az internet felét megbénította, az AI területén pedig az OpenAI hírverése a deepfake és chatbot projektekkel tovább fokozta a már amúgy is vibráló tech-hangulatot. Ehhez képest érdekes, hogy az Apple most inkább az egyszerűsítésre és a letisztultságra törekszik – gondoljunk csak arra, hogy elhagyták a ‘Plus’ kifejezést az Apple TV nevéből.

Kiemelt szerepet kap, hogy az Apple exkluzív megállapodást kötött a Forma–1 amerikai közvetítési jogaira: az előfizetők 2026-tól kedvükre nézhetik majd a versenyeket Apple TV-n. A gyorsaság és az innováció mellett fontos témák még a kínai iPhone Air-láz, az Apple-vezér Tim Cook kínai útjai, illetve Steve Jobs feltűnése egy új, amerikai innovációt ünneplő dollárérmén.

Elgondolkodtató, hogy vajon mennyit számít a dizájn evolúciója egy új készüléknél, vagy éppen hogyan változik a digitális szórakozás és a streaming világa a nagy szereplők, mint az Apple és a Meta lépéseinek hatására. Mindezt a reklámok, új kiegészítők, illetve a technológia társadalmi hatásai is árnyalják: egy új Mac-reklám például Jane Goodall inspiráló gondolataival hívja fel a figyelmet a kreativitás erejére.