Az energiatárolási megoldások és az elektromos járművek egyik legnagyobb kihívása régóta a biztonság, a kapacitás és az élettartam, de talán a legnagyobb akadályt mégis a gyártási költségek jelentik. Most azonban új technológiai áttörések jelentek meg, amelyek ezekre a problémákra kínálnak megoldást.
Egy friss fejlesztés a 3D nyomtatott, úgynevezett „száraz” elektródák alkalmazása, amely jelentősen csökkenti az energiaigényt és a gyártáshoz szükséges anyagok mennyiségét. Ez a technológia ráadásul lehetővé teszi, hogy különféle katód- és anódanyagokat kombináljanak, olyanokat is, amelyeket korábban a hagyományos eljárások miatt nem tudtak használni. A gyártás átalakulásával ráadásul új lehetőségek nyílnak egyedi, testre szabott akkumulátorformák kialakítására is, például e-bike-keretekbe vagy kompakt elektronikai eszközökbe.
Nagyszabású árverseny indult el a globális akkumulátorgyártók között, amely a fogyasztói árakat is jelentősen érintheti. Közben a gyártásban alkalmazott drága fémek, mint például a réz és az alumínium kiváltásán dolgoznak, illetve olcsóbb, polimer alapú áramgyűjtők fejlesztése is zajlik, amelyek nemcsak költséghatékonyabbak, de biztonságosabbak is lehetnek. Külön kiemelendő a vas-triklorid katódanyag, amely jóval olcsóbb a jelenlegi alternatíváknál, miközben az energiasűrűsége is versenyképes.
A kutatások azt vizsgálják, hogy ezek az újdonságok képesek lesznek-e leváltani a jelenlegi iparági szabványokat, és milyen tempóban jutnak el a laboratóriumtól a tömeggyártásig. Emellett sürgető kérdés, hogy a nyersanyagellátás – különösen réz és lítium esetében – tartani tudja-e a lépést a növekvő kereslettel, és hogy az új anyagok bevezetése mennyire jelent fenntartható megoldást a jövő számára.