A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 31 perc

Új kihívók az athleisure piacán: hogyan előzik meg a Nike-ot és a Lululemont?

Az athleisure szegmens forradalmi átalakuláson megy keresztül, ahol új, innovatív márkák gyors növekedéssel veszik át a vezető szerepet a hagyományos sportóriásoktól.

Az athleisure, vagyis a sportos mindennapi viselet kategóriája soha nem látott ütemben növekszik, mégis meglepő módon nem a hagyományos óriások, mint a Nike és a Lululemon, uralják a piacot. Rendkívül dinamikus kihívó márkák, például az On, a Hoka és a Vuori, innovációval, újfajta üzleti modellekkel és gyors alkalmazkodással törnek előre, gyakran megelőzve a megszokott iparági szereplőket.

Az On, egy svájci sportcipő-gyártó vállalat, Zürichből indult, és az elmúlt években jelentős piaci részesedést szerzett az olyan nagyágyúkkal szemben, mint a Nike. Egyedi formatervezés, úttörő spray technológia és prémium pozicionálás jellemezte sikerük útját. A vállalat stratégiájában egyszerre szólítja meg a hobbifutókat és a profi sportolókat, miközben erős márkaépítéssel és dizájnnal különíti el magát a mezőnytől.

Közben a Nike nehéz éveken van túl: digitális terjeszkedése, a nagykereskedelmi partnerektől való eltávolodása, a Covid utáni átalakuló vásárlói igények és a versenytársak tempós fejlődése együttesen átalakították a piacot. A vezérigazgatói poszton és a cég stratégiájában is jelentős változások következtek be, amelyekre a befektetők is felfigyeltek.

A kaliforniai Vuori szintén villámgyors növekedést mutat: társaságuk a férfi vásárlókra koncentrált először, majd stílusos és kényelmes férfi rövidnadrágokkal robbantak be. Befektetőik és ügyfeleik körében is rendkívül népszerűek lettek, miközben a Lululemon pozíciójára is nyomást gyakorolnak. Feltűnő, hogy ezek az új szereplők sokszor merőben másként gondolkodnak növekedésről, befektetésről és bolthálózat-építésről, mint a régi nagyok.

A piac fragmentáltabbá vált, és számos új kérdés merül fel: Meddig tarthat a kihívók lendülete? Tudnak-e ezek a márkák tartósan innovatívak és vonzóak maradni? Képes lesz-e a Nike visszanyerni vezető szerepét, vagy az „új hullám” sportmárkái átrendezik a teljes iparágat? Ezekre a kérdésekre keresik a választ a szakértők és iparági elemzők.