A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Új kerékpáros trend: a magasabb kormányszár előnyei és kihívásai

Egyre többen emelik meg a kerékpárok kormányszárát a jobb teljesítmény és kényelem érdekében – vajon tényleg gyorsabb ez a megoldás?

A profi és amatőr kerékpárosok körében egyre népszerűbb, hogy nem teljesen leengedett, hanem megemelt kormányszár-magassággal állítják be a biciklijüket. Ez ellentmond a hagyományos versenykerékpáros trendeknek, ahol jellemzően minél alacsonyabb frontális pozícióra törekednek, ám egyes tesztek arra utalnak, hogy a magasabb stack használatával összességében gyorsabb haladás is elérhető lehet.

A videóban egy szabályozható szögű kormányszárral végzett tesztsorozaton keresztül vizsgálják, milyen hatással van az alacsonyabb, illetve magasabb kormányszár a teljesítményre. Az újszerű szemlélet szerint ugyanis egy kényelmesebb pozícióban könnyebb tartósan nagyobb teljesítményt leadni anélkül, hogy jelentős aerodinamikai veszteség keletkezne.

Feltűnik egy holland kerékpárversenyző és váztervező, aki saját fejlesztésű kerékpárján mutatja be, hogyan lehet az új geometriákkal megőrizni a sportosságot és az aerodinamikát, miközben a felhasználók számára magasabb, kényelmesebb pozíciót biztosítanak. Szóba kerül, hogy milyen nehézségekkel jár az UCI szabályainak való megfelelés, illetve, hogy a versenysportban mekkora szerepet játszanak a trendek és azok gyors elterjedése.

Többek között az is kérdésként merül fel, hogy a jövőben a nagy kerékpármárkák mennyire vesznek majd át hasonló, kényelmesebb és aerodinamikusabb megoldásokat, illetve hogyan változhatnak a versenykerékpárok trendjei a profi mezőny és a hétköznapi kerékpárosok körében.