Az Obsidian új fejlesztésű sci-fi szerepjátékának, a The Outer Worlds 2-nek lenyűgöző univerzumát ismerhetjük meg, ahol egy alternatív történelmi múlt miatt a vállalatok uralma a bolygók között is kiterjedt. A játék a kolóniák közötti politikai játszmákra, megosztottságokra és az uralom megszerzéséért folytatott harcokra fókuszál.
Izgalmas részleteket tudhatunk meg a játékmenet újdonságairól: immár akár harmadik személyű nézetben is belevethetjük magunkat a történetbe, új mozgásfajtákat próbálhatunk ki – legyen szó csúszásról, dupla ugrásról vagy falmászásról. A fegyverhasználat, a harc és a mobilitás is érezhetően fejlődött az előző részhez képest.
A történet középpontjában Arcadia kolóniája áll, amelyet misztikus űrhasadékok vágnak el a Földtől. Egy Földigazgatóság ügynökeként keveredünk bele a három fő frakció küzdelmébe: az autoriter Protectorate, a vállalati háttérrel rendelkező Auntie’s Choice, illetve a tudományos-vallási The Order of the Ascendant jelentik a döntési helyzetek alapját.
Egyedi karakterfejlődési rendszer teszi személyessé a játékot: képességek, háttértörténet, pozitív és negatív tulajdonságok befolyásolják az utunkat, és minden választásunk hosszú távon hatással lesz nemcsak a világra, de a szereplőkhöz fűződő kapcsolatainkra is.
Érdekes újdonság a három rádiócsatorna, amelyek egyszerre szórakoztatóak és tükrözik a játékos döntéseinek következményeit a hírekben. Vajon mennyire tudjuk majd befolyásolni Arcadia jövőjét — és lehetséges-e igazán kitörni a vállalati befolyás alól?