A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

Új játékok és folytatások a Summer Game Fest 2025-ről: vámpírok, kooperatív kalandok és horrorok

Tíz vadonatúj játékot és számos ígéretes bejelentést mutattak be a Summer Game Fest 2025 rendezvényén, amelyek között folytatások és újdonságok is helyet kaptak.

2025 nyarán ismét jelentős figyelem kíséri a Summer Game Festet, ahol Jeff Keighley vezetésével a játékvilág legnagyobb bejelentéseit mutatták be. A lista tíz vadonatúj játékot ismertet, amelyek között folytatások, teljesen új IP-k, kooperatív kalandok és izgalmas horrorok is helyet kaptak.

Rögtön felmerül a kérdés: vajon kell-e még több animés vámpíros soulslike, amikor a Code Vein 2 időutazós történettel, új főhőssel és elborult ellenségekkel érkezik? Emellett egy gyors ütemű kooperatív akciójáték, a Wuang Rise of the Deceiver próbálja új hangulatba helyezni a műfajt, középpontban a kifejezésmóddal és a csapatmunkával.

Az Atomic Heart 2 bejelentése mellett ugyanebben az univerzumban egy multiplayer shooter is készül The Cube címmel, ahol pszichedelikus környezetekben, folyamatosan változó pályákon kell megküzdeni az ellenfelekkel. Felbukkan továbbá a Scott Pilgrim EX, amely a klasszikus beat’em up folytatása, és most nyílt világú bejárható területeket ígér.

A Lego Voyagers meghittebb játékélményt kínál, miközben két karakter együttműködésén, logikai feladatmegoldáson alapszik, az Infantessimals pedig új szintre emeli a „kis lény nagy világban” koncepcióját egy idegen bolygón. Némi borzongás is jut, hiszen az End of the Abyss és a Mortal Shell 2 a túlélő-horror és soulslike rajongóinak készültek.

A csúcspontot a Resident Evil Requiem című, poszt-nukleáris hangulatú rész jelenti, amely új főhőssel és egészen más atmoszférával bővítheti a kultikus sorozatot. Érdekes kiegészítő információkat is kapunk a közelgő, ám már nem teljesen új játékokról, mint a Dying Light the Beast vagy a noir narratívára építő Stranger Than Heaven.

Felmerül a kérdés, vajon ezek az új címek képesek lesznek-e forradalmasítani saját műfajukat, vagy pusztán újabb fejezeteket nyitnak ismert világokban? Mit várhatunk a játékmenetbeli és történeti újításoktól? A bemutatott címek izgalmas lehetőségeket sejtetnek, de hogy melyek bizonyulnak majd kiemelkedőnek, azt csak a megjelenést követően tudjuk meg.