Az új Hyrule Warriors: Age of Imprisonment játék különleges helyet foglal el a The Legend of Zelda univerzumban. A Zelda-játékok és a Warriors-sorozat közötti eddigi keresztezések jól működtek, de most egy sajátos irányba mozdul tovább a történet. Míg az előző rész, az Age of Calamity az alternatív múlt lehetőségeit vizsgálta, az Age of Imprisonment már a Tears of the Kingdom eredettörténetét egészíti ki, sőt, kanonikus módon bővíti ki az univerzumot.
A felvetett témák között szerepel, mennyire fontos a játékos érzelmi kötődése a Tears of the Kingdomból ismert szereplőkhöz, mint Rhoam király vagy Sonia királynő, és hogy mennyi betekintést kapunk ezúttal a Zelda-sorozat nagy, meghatározó eseményeibe, például az Imprisoning War-ba. Felmerül az is, vajon eljött-e az idő, hogy a Breath of the Wild-féle Zelda-univerzum új utakra lépjen, vagy még mindig van mit elmondania ezen világ díszletei között.
A játékmenet középpontjában továbbra is a sokszereplős harc áll, de a Tears of the Kingdom különleges elemei, különösen a Zonai technológia és eszközök, új lehetőségeket kínálnak a csatákban és a pályákon. Érdekes kérdés, hogyan alakítja mindez a harcrendszert és a karakterválasztást, valamint mennyire válik összetettebbé az akció a különféle karakter- és eszközkombinációk révén.
Egy másik hangsúlyos pont, hogy mennyire tud filmszerű és elmélyült narratívát kínálni az Age of Imprisonment, vagy továbbra is a könnyed, gyors akció marad az előtérben. A videó felveti: vajon ezzel a rétegezett történetmeséléssel sikerül-e valóban újat hozzátenni a Zelda világhoz, vagy inkább egy elbúcsúzó epizódról beszélhetünk?









