Az interjú középpontjában a Dying Light: The Beast áll, amely a tízéves Dying Light-sorozat új, meghatározó fejezeteként érkezik. A játék készítői szerint ez a rész kimagaslóan ötvözi a sorozat eddigi tapasztalatait és szakmai tudását, külön figyelmet szentelve az élővilág és a kézzel kidolgozott térképek részletességének.
Technikai oldalról számos újítás került bevezetésre, kiemelve a valósághű időjárási és környezeti effekteket. A fejlesztők személyes kedvencei az intenzív, természetközeli biome-ok, ahol a színek és textúrák frissessége egyedi hangulatot teremt, miközben a fenyegető zombiveszély folyamatos feszültséget biztosít.
A narratív struktúra átalakul: a játékos döntései háttérbe szorulnak, a történet ezúttal egy jól meghatározott, kanonikus vonalon halad tovább – különös tekintettel a legendás főszereplő, Kyle Crane karakterének bemutatására. A fejlesztés gyorsabb ütemben zajlott, mint a korábbi részek esetében, ami a koncepció tisztaságának és a csapat motivációjának is köszönhető.
Fontos témaként jelennek meg a fegyverhasználattal kapcsolatos döntések is. Az új részben immár ismét helyet kapnak a lőfegyverek, amelyeket úgy terveztek meg, hogy méltó versenytársai legyenek a sorozatban jellegzetes, brutális közelharcnak. A fejlesztők kiemelik, mennyire fontos számukra a szabad mozgás, a parkour és a kreatív harci lehetőségek kombinációja – ezek adják a Dying Light különlegességét.
Végül szó esik a stúdió és a sorozat örökségéről, valamint a jövőről: a fejlesztők célja, hogy az új rész megőrizze a Dying Light DNS-ét, de AAA-szintű minőséggel ötvözze azt. Mindezek mellett a játékosok szabadságérzetének és élményének maximalizálása áll a középpontban.