Az egyik fő témaként felmerülő kérdés a hírhedt Nvidia GPU, amely két darab 16 tűs tápcsatlakozóval és elképesztő, akár 2000 wattos fogyasztással rukkolt elő, új rekordokat döntve a teljesítmény terén. Az extrém energiaigény és a készlet kisöprésének problémája különösen érdekes, tekintettel arra, hogy ezeket a kártyákat már nem lehet egyes piacokon értékesíteni, így a gyártók igyekeznek minél több darabot eladni világszerte.
Fókuszba kerül az Nvidia új „smooth motion” technológiája, amely a frame generálás terén próbál irányt mutatni a piacon. Ez a fejlesztés először csak az RTX 50-es sorozatú videókártyákra volt elérhető, azonban a legújabb illesztőprogramok révén már az RTX 40-es szérián is kipróbálható. Külön izgalmas, hogy ez a versenyhelyzet részben az AMD „fluid motion frames” technológiájának köszönhető, rávilágítva arra, mennyire ösztönző lehet a piaci rivalizálás a fejlesztésekben.
Kiemelt jelentőséget kap az AMD közelgő Ryzen 10000 szériája, amely a pletykák szerint jelentős előrelépést hozhat az asztali és mobil processzorok világában. Új gyártástechnológiák és magas szintű architektúra-váltás körvonalazódik, miközben az Intel nehéz helyzetének hátterében szerkezeti átalakítások, tömeges elbocsátások és mérnökök távozása áll. Felmerül a kérdés, vajon egyre közelebb kerül-e az egyeduralom veszélye a processzorpiacon, és mennyire fontos a folyamatos verseny fenntartása.