A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Új indie VR-kaland: vegyítve a túlélés és a küzdelem világai

A túlélésért és az emlékekért folytatott, két világ közt zajló harcot mutatja be az Of Lies and Rain, miközben izgalmas kérdéseket vet fel a VR-játékok fejlődésével kapcsolatban.

Meglepő hype övezte az Of Lies and Rain érkezését, részben annak köszönhetően, hogy egy viszonylag ismeretlen indie stúdió, a Castello jegyzi, amely korábban már letett egy emlékezetes játékot, az Arc Aid-et az asztalra. Ezúttal viszont egy ambiciózusabb, fizikára és magával ragadó történetre építő VR-játék elkészítése volt a céljuk.

Az alkotás vegyíti a klasszikus túlélős és lövöldözős játékmenetet, kiegészítve fizikán alapuló puzzle-kkal és fejlesztési opciókkal. Különleges atmoszférája a két világ – a rémálomszerű valóság és a Tron-szerű digitális dimenzió – váltakozásából adódik, ahol a túlélésed és fejlődésed a GPU-k gyűjtésétől és a fegyvereid fejlesztésétől függ. A történet középpontjában az emberiség utolsó reménysugarának védelme, valamint az emlékeid visszaszerzése áll.

Sok inspiráció érződik olyan, VR-történelemben fontos címektől, mint a Half-Life: Alyx; ez például a gravity gloves használatában és néhány jól ismert mechanikában is tetten érhető. A játék több platformon érhető el, így a Meta Quest 3, PCVR és a később érkező PSVR 2 verziók mind saját vizuális és technikai megvalósítással kínálják az élményt.

Felmerül néhány érdekes kérdés a VR-játékok fejlesztésében is: fontos-e a test jelenléte a VR-élményhez? Mennyire zavaró a hanghiány vagy a mozgást korlátozó láthatatlan akadályok? Az alkotás néhol mintaszerű, máshol pedig középszerű grafikai és fizikai részletekkel dolgozik, így az olvasó elgondolkodhat, mennyire bocsáthatóak meg az indie fejlesztői hibák egy ambiciózus projektnél.