Az utóbbi napokban jelentős változásokra lettek figyelmesek a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek a Google kereső találati listáiban. Bár a Google hivatalosan nem erősítette meg az új algoritmusfrissítést, számos SEO eszköz (például a Semrush) magas volatilitást jelez, főként október 16-a környékén.
Különböző fórumokon és közösségekben tapasztalatokat osztanak meg a szakértők az organikus forgalom hirtelen növekedéséről vagy visszaeséséről, amelyeket sokszor nem lehet egyértelműen a korábbi ismert algoritmusváltozásokkal magyarázni. Egyesek szerint a Google jelentősen átalakította, hogy milyen tartalmak kerülnek előtérbe, vagy a hírek frissülése lelassult.
Lily Ray, SEO szakértő, érdekes felvetéseket közölt arról, hogy mely típusú tartalmak válhatnak kevésbé értékessé egy következő algoritmusfrissítés során. Például említésre kerülnek a vékony, robotikus oldalak, ismétlődő listás cikkek, entitástúltöltés, illetve a túlzottan generatív mesterséges intelligencia által előállított tartalmak.
A beszélgetések során felmerül, hogyan lehet felkészülni a Google állandóan változó algoritmusaira. Vannak, akik a bevált, felhasználóközpontú SEO-t ajánlják a gyors, manipulációra törekvő tartalomgyártás helyett, míg mások szerint a változások kezelése folyamatos alkalmazkodást igényel.